domingo, 2 de junio de 2024

RED MUSEÍSTICA PROVINCIAL DE LUGO

Os museos que non serven para a vida non serven para nada

Intervención del alumnado de 1ºBAC en el Programa escolar sobre igualdad de género

El 10 de enero el alumnado de 1º de bachillerato participó en el Programa escolar sobre igualdad de género impulsado por Rede museística Provincial de Lugo. Utilizando las colecciones de los museos como medio trabajan desde distintos ejes la identidad, el reconocimiento, la visibilidad y el respeto:

  • Reconocimiento de mujeres artistas.
  • Valoración de las tareas atribuidas a las mujeres en la historia, especialmente la de los cuidados.
  • Ruptura con los estereotipos de género destacando la diversidad.
  • Identificación del papel de las mujeres en el desarrollo de las sociedades, en especial en las comunidades rurales.

En su página web ponen a disposición de profesorado y familias cuadernos didácticos para trabajar estos valores. Acceded a los recursos.

Lucía Seijas Méndez, dirigida por la profesora de Lengua Gallega y Literatura, Mónica López Souto, nos cuenta la experiencia en el Museo Provincial de Lugo.

Vivencia no Museo con perspectiva de xénero

LUCÍA SEIJAS MÉNDEZ

O 10 de xaneiro de 2024 o alumnado de 1º de bacharelato asistiu a unha actividade organizada polo Museo Provincial de Lugo para fomentar a igualdade de xénero. Ao comezo desta tarefa dividiuse a clase en dous grupos: no primeiro os que pensaban que actualmente homes e mulleres teñen os mesmos dereitos e están en completa igualdade, e no segundo grupo os que pensaban que a día de hoxe os homes manteñen esa superioridade á hora de falar de dereitos. Segundo o alumnado se ía colocando, vimos como nos dous grupos había, mínimo, unha figura feminina. Colocados ambos, a guía ou expositora da actividade ía preguntando o nome a cada persoa. Aos rapaces permitíaselles estar na sala e as rapazas eran dirixidas cara unha sala diferente sen que tivesen ningún contacto coa do xénero masculino. Neste espazo as mulleres travestíanse con sombreiros, gravatas e algún que outro bigote falso. Con este acto estaban representando o que teñen que facer as mulleres para poder estudar nunha universidade, para poder xogar ao fútbol ou simplemente para poder estar nalgún lugar onde o xénero feminino ten prohibida a estancia. A continuación, homes e mulleres compartían lugar na mesma sala e aí era cando empezaba a exposición sobre como vivían as mulleres e os sacrificios que tiñan que facer para actividades que actualmente vemos normal que realice unha muller. 

Na exposición a guía ensinou varias fotos de mulleres que tiveron que vestirse de homes para poder estudar. Comentou curiosidades relacionadas coas mulleres no mundo da arte e fixo unha proba. Colocou tres cadros diferentes e soltou ao aire a pregunta: "Cal das tres pinturas é realizada por unha muller?" Cada persoa colocouse detrás daquel que pensaba que fora. Coa mesma técnica trasladou a todo o mundo a unha sala chea de obras e realizou a mesma pregunta e a mesma actividade. Aí foi cando explicou a idealización que teñen as persoas ao pensar que unha muller só pode pintar utensilios de cociña, paisaxes simples ou a elas mesmas.

Alumnado en el Museo Provincial de Lugo. CARMEN MILLARES

La guía dando instrucciones en la sala del Museo. TERESA LÓPEZ